Зірковий час у хімії (гра для учнів 7-х кл.)
Ціль: збільшення
пізнавального інтересу до науки хімії; виховання культури спілкування.
Попередня підготовка: кожен учасник готує таблички з цифрами 1,
2, 3, 4.
Хід гри
1. Вступне слово ведучого. Пояснення правил
гри.
2. Конкурс 1: «Чи знаєте ви назви речовин?» Вчитель показує формулу: СО2. Як називається ця речовина? Відповіді:
1) угарний газ
2) сірчистий газ
3) вуглекислий газ
4) сірковуглець
3. Конкурс 2: «Поясніть невідповідність». У підручнику хімії
написано, що природний газ – без кольору і без запаху. Чому ж газові горілки
дають голубе полум’я та
чутливий запах? Відповіді: 1) при згорянні утворюються кольорові продукти;
2) у результаті реакції утворюються газоподібні пари з запахом;
3) колір з’являється
після обвуглювання потрапивши у полум’я часток органічного походження;
4) у склад природного газу вводять спеціальні добавки для своєчасного виявлення утечи газу з мережі газопостачання.
4. Конкурс 3: «Пограємо в слова».
В фармакології застосовують такий протидіарейний засіб: ЛОПЕРАМІДУ ГІДРОХЛОРИД.
Учасникам необхідно, використовуючи літери цього слова, скласти якомога більше
слів, пов’язаних з хімією.
5. Конкурс 4: «Визначте явище». Вчитель бере кристалічну речовину
мідного купоросу, розчиняє її у воді, потім додає розчин лугу. При цьому
утворюється синій желеподібний осад. Які явища ви спостерігали?
Відповіді: 1) спочатку фізичне, потім хімічне;
2) спочатку хімічне, потім фізичне;
3) тільки
хімічні;
4) Тільки фізичні.
6.Конкурс 5: «Хімія у літературі». У широко відомій детективній
повісті К. Дойла «Собака Баскервілів» автор дає такий опис: «Це був величезний
чорний собака з пащею та очима, що горіли страхітливим жовто-зеленуватим
світлом. Навкруг нього розстилався дим такого ж загадкового й страхітливого
кольору…» Властивості якої речовини використав автор для опису цього собаки?
Відповіді: 1) сірки
2)
хлору
3)
фосфору
4)
вуглецю.
7. Конкурс 6: «І який же любитель хімії не вміє визначати
валентність?!». Треба визначити валентність елементів за формулою SO3.
Відповіді: 1) I,
III
2) VI, II
3) III, II
4) III, I.
8. Конкурс 7: «Фінальний». Кожен учасник одержує індивідуальне
завдання.
9. Підбиття підсумків. Нагородження переможців.
|