Молодий
спеціаліст стає хорошим учителем, перш за все, завдяки обстановці творчої праці
педагогічного й учнівського колективів.
В. О. Сухомлинський
Тому завдання педагогічного колективу й адміністрації школи — докласти
максимум зусиль до виховання з молодого вчителя досвідченого педагога, який
подав би учням приклад самовдосконалення, допоміг би їм знайти власний шлях до
храму знань. вирішальну роль у професійному становленні вчителів-початківців
відіграє загальноосвітній навчальний заклад, його педагогічний та учнівський
колективи, адміністрація школи.
для забезпечення підвищення рівня фахової майстерності
педагогів-початківців і вдосконалення їхніх практичних навичок і вмінь у нашій
школі створено систему роботи з молодими спеціалістами: у роботі з молодими
вчителями задіяні директор школи, заступники директора з навчально-виховної та
виховної роботи, наставники, методична рада, методичні об'єднання; проводяться
методичні оперативки, декади ініціативи та творчості молодих спеціалістів,
семінари-практикуми, тренінги, виставки.
Щоб робота була змістовною, цілеспрямованою та ефективною, здійснюємо її
на діагностичній основі. це допомагає чітко спланувати діяльність, визначити
рівень професійної майстерності та загальної культури вчителя, а також
врахувати його запити, потреби, забезпечити його саморозвиток і
самовдосконалення.
наставники разом із адміністрацією школи надають кваліфіковану допомогу
молодим учителям за такими напрямками:
- ефективна та своєчасна допомога в організації
навчально-виховного процесу та підвищення фахового рівня відповідно до
державного стандарту;
- розробка навчально-програмної документації (навчальних планів, програм,
поурочних планів);
- добір матеріалів із питань удосконалення форм і методів навчання та
виховання;
- упровадження новітніх інформаційних технологій;
- дотримання вимог закону України «Про мови» (опанування державної мови,
виконання орфографічних і стилістичних норм під час оформлення шкільної
документації);
- організація декади
ініціативи та творчості молодих учителів.
Згідно з річним планом роботи школи відбулися
засідання «школи молодого вчителя», на яких педагоги-початківці не тільки
готувалися до написання рефератів за відповідними темами, а й ділилися
власним досвідом.
Виконуючи завдання, молоді вчителі замислилися над тим, скільки духовних
сил потрібно, щоб, блукаючи нетрями часто немудрих підручників, цікаво та
зрозуміло пояснити дітям матеріал, який вони мають знати, навчити їх того, що
мають уміти, і стати такою зіркою, завдяки якій школярі відчули б жагу до
пізнання.
Дуже допомагає нам у роботі відвідування молодими спеціалістами уроків
наставників і навпаки, завдяки чому і молоді вчителі, і наставники вчаться один
в одного давати якісні уроки. Така форма роботи спрямована на максимальну
активізацію практичної діяльності вчителів і робить їхню спільну роботу
активною, творчою та динамічною.
одним із завдань методичної роботи в школі є активізація творчих здібностей
учнів. Але творчого учня може виховати тільки креативний учитель. Окрім того,
креативність закладена в самій суті вчительської професії. Для сучасної
методичної роботи також характерні подолання формалізму, надмірної
регламентації, категоричності, волюнтаризму («роби тільки так», «треба тільки
це»). Наша робота так само виявляється в умінні відкидати застарілі та
знаходити нові, більш цікаві методи реалізації вимог часу.